Mange år med samme forretningspartner
Lakleverandør Baden-Jensen A/Shar været tilknyttet Denckers Autolakering siden 1945. I 1975 blev det første Spies Hecker anlæg opsat i autolakereriet, og i dag lakeres der udelukkende med Spies Hecker lak. ”Vi bruger alle de nye produkter fra Spies Hecker,” fortæller Mads. ”Det er vigtigt for os, at vi har nogle rationelle arbejdsgange, hvor vi kan få så mange biler som muligt gennem lakeringsprocessen.”
First mover på eflow
I det hele taget er Mads fan af procesoptimering alle de steder, hvor det er muligt i driften af hans virksomhed. Derfor var han heller ikke sen til at sige ja tak til at blive ”first mover” på eflows appliaktion Workflow. I efteråret 2016 blev Mads introduceret til eflow. Han så hurtigt de mange fordele i systemet og så var det om at komme i gang med at få det etableret og brugerrettet mod netop Denckers Autolakering, hvilket også er en af fordelene ved eflows applikationer – der kan lukkes op og ned for de opgaver, som er relevante for det enkelte værksted, det er ikke blot endnu et standardsystem. Da applikationen Inventory - digital lagerstyring - blev lanceret tog Denckers Autolakering også dette ind i virksomheden lynhurtigt. Nu sparer de også administrativ tid på at overvåge beholdninger samt på varebestilling. Desuden kan Mads udtrække en liste over lagerbeholdningen og aflevere den til sin revisor, når der skal laves årsregnskab.
Det er vigtigt at netværke
”Jeg deltager altid i den årlige LAK & KNOW-HOW dag,” fortæller Mads. Her samles hele netværket til en fælles dag i Baden-Jensens træningslokaler i Middelfart. Der kommer bl.a. branchefolk og fortæller om hvad der rører sig, og hvad der er vigtigt nu og her - og på sigt. Mads forklarer ”Der er også rigtig god mulighed for at netværke med kollegaer, som man ikke møder til daglig, det betyder meget for mig at netværke.” Mads har set idéen i at investere tid i både at netværke, men også i at lade sig undervise, for at blive endnu dygtigere til at drive sit autolakereri. Så Mads indgår også i CUI netværket. CUI er et netværk for værkstedsejere/-ledere samt ledere hos autoforhandlere. To gange årligt mødes medlemmerne og bliver over 2½ dag understøttet i bl.a. optimering af deres forretning via uddannelse indenfor virksomhedsledelse, salg og marketing samt personaleledelse. Herudover har Mads op til flere gange lagt værkstedslokaler til ”Gå-hjem-arrangementer” og lakerer- og pladesmedsaftner for andre autolakerere i det Nordjyske.
For Mads er det vigtigt,at planlægningen spiller, at der er det rette flow på værkstedet. Derfor anvender Denckers Autolakering også udelukkende de nyeste og mest optimale produkter på markedet. ”Det som driver mig er lysten til at gøre mine kunder tilfredse, at have glade og motiverede medarbejdere og så at kunne se på en god og sund forretning” siger Mads.
For at holde sig ajour med alle de vigtige parametre er Denckers Autolakering medlem af LAK & KNOW-HOW® netværket, som Baden-Jensen er koordinator for. ”Jeg får ofte besøg af salgskonsulent Ole Winther fra Baden-Jensen,” fortæller Mads. ”Ole er skarp til at komme forbi og vise mig de nyeste produkter indenfor autolakering, det er derfor vi hele tester på det nyeste af det nyeste. ”Jeg er meget glad for mit samarbejde med Ole og resten af Baden-Jensen teamet, ”siger Mads.
”Jeg deltager altid i den årlige LAK & KNOW-HOW dag,” fortæller Mads. Her samles hele netværket til en fælles dag i Baden-Jensens træningslokaler i Middelfart. Der kommer bl.a. branchefolk og fortæller om hvad der rører sig, og hvad der er vigtigt nu og her - og på sigt. Mads forklarer ”Der er også rigtig god mulighed for at netværke med kollegaer, som man ikke møder til daglig, det betyder meget for mig at netværke.”
Mads har set idéen i at investere tid i både at netværke, men også i at lade sig undervise, for at blive endnu dygtigere til at drive sit autolakereri. Så Mads indgår også i CUI, som koordineres af Baden-Jensen. CUI er et netværk for værkstedsejere/-ledere samt ledere hos autoforhandlere. To gange årligt mødes medlemmerne og bliver over 2½ dag understøttet i bl.a. optimering af deres forretning via uddannelse indenfor virksomhedsledelse, salg og marketing samt personaleledelse.
Herudover har Mads op til flere gange lagt værkstedslokaler til ”Gå-hjem-arrangementer” og lakerer- og pladesmedsaftner for andre autolakerere i det Nordjyske.